al contingut a la navegació Informació de contacte

El Consell rep prop d'un miler de consultes de consumidors

En el que portem d'any ha gestionat també 222 reclamacions i 12 arbitratges.
El president Panadés amb la tècnica de l'OCIC, Sívila Felip.
El president Panadés amb la tècnica de l'OCIC, Sívila Felip.

DIMARTS 27 AGOST 2019

L’Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor (OCIC)  del Pla d’Urgell – ubicada al Consell Comarcal del Pla d’Urgell- ha rebut, en el que va d’any, 927 consultes de consumidors i 222  reclamacions. La majoria de les queixes fan referència a serveis de telecomunicacions, seguit dels subministraments de llum, gas i aigua, però també ha augmentat considerablement les reclamacions relacionades amb compres per Internet (la qual cosa suposa un increment progressiu del 80% des del 2017) i transport aeri, en aquest cas, especialment ara a l'estiu.

L’OCIC facilita al consumidor un servei d’arbitratge gratuït per tal que amb un  procés de mediació les dues parts acordin una solució. Des del passat mes de gener, s'han produït 12 arbitratges que, en la seva majoria, pràcticament sempre s’han resolt positivament a favor del client. En aquest sentit, el President Rafel Panadés ha valorat positivament l'èxit del sistema de mediació "perquè permet arribar a una solució amb el mateix consumidor i així evitar anar als jutjats".

L’arbitratge és gratuït per ambdues parts i només cal que el consumidor es personi el dia que se’l cita. L’escull actual és que no totes les empreses estan adherides al sistema d’arbitratge a Catalunya per la qual cosa, en alguns serveis i subministraments, el client no té l’oportunitat de recórrer a aquesta mediació pública.

Per aquest motiu, l’Agència Catalana de Consum treballa perquè les empreses tinguin cada cop més informació sobre l’arbitratge i s’hi adhereixin.

Document Actions