Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Consells per gaudir de les rebaixes amb seguretat

És important que els consumidors conservin sempre les factures o els tiquets de compra

DIJOUS 16 GENER 2025

Amb l'inici de les rebaixes d'hivern, el Consell Comarcal del Pla d'Urgell vol recordar a la ciutadania els principals drets i consells per fer compres segures i responsables durant aquest període. Les rebaixes no només són una oportunitat per obtenir productes amb descomptes, sinó que també comporten normes i garanties que els establiments han de complir.
Els productes rebaixats han d'haver estat a la venda durant, com a mínim, un mes abans de l'inici de les rebaixes. No es permet incloure articles adquirits expressament per a aquesta finalitat. A més, els productes han de mantenir la mateixa qualitat i garanties que tenien a preu no rebaixat. No es poden vendre com a rebaixats articles defectuosos, deteriorats o obsolets. Els establiments han de mostrar clarament el preu original dels productes i el preu rebaixat o el percentatge de descompte, essent el preu original el més baix que ha tingut el producte durant els 30 dies anteriors a les rebaixes. Els comerços que accepten targetes de crèdit o altres mitjans de pagament habitualment han de seguir acceptant-los durant el període de rebaixes.
En relació amb els canvis i devolucions, els establiments no estan obligats a acceptar-los si el producte es troba en perfecte estat, tret que ho indiquin de manera explícita. Quan s'ofereixen, les condicions han de ser clares, incloent-hi els terminis, les possibles excepcions i si es retornaran els diners o s'emetrà un val de compra. Per a les compres fetes a través d'internet, els consumidors disposen d'un termini mínim de 14 dies per retornar els productes, llevat de determinades excepcions com articles personalitzats o fets a mida.
És important que els consumidors conservin sempre les factures o els tiquets de compra, així com els catàlegs o les ofertes comercials, ja que són vinculants i poden servir per presentar reclamacions. En cas de disconformitat amb un producte o servei, es pot sol·licitar el full oficial de reclamacions a l'establiment. Si en un termini de 30 dies no es rep resposta o aquesta no és satisfactòria, els consumidors poden contactar amb el servei públic de consum del seu municipi.
El Consell Comarcal del Pla d'Urgell anima la ciutadania a gaudir de les rebaixes amb responsabilitat, coneixent els seus drets com a consumidors i apostant per compres segures i informades. Si necessiteu més informació, podeu consultar els serveis de consum del vostre municipi o accedir a l'apartat de consultes i reclamacions al web del Consell Comarcal.

Galeria d'imatges