Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Agència Catalana del Consum ofereix una alternativa a la via judicial per resoldre els conflictes entre consumidors i empreses

La mediació i l’arbitratge de consum permeten resoldre les reclamacions dels consumidors amb un procediment que és voluntari, àgil, senzill, gratuït, objectiu i imparcial

DIJOUS 21 DESEMBRE 2023

L’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, ofereix una alternativa a la via juicial per resoldre els conflictes quepuguin sorgir entre consumidors i empreses, quan es compra un producteo es contracta un servei.

Aquests mecanismes alternatius de resolució de conflictes són lamediació i l’arbitratge de consum, que permeten resoldre les reclamacions dels consumidors amb un procediment que és voluntari,àgil, senzill, gratuït, objectiu i imparcial.


La mediació i l’arbitratge ofereixen avantatges i beneficis tant per alsconsumidors com per a les empreses. D’una banda, les empreses i els professionals que decideixen resoldre les reclamacions per aquesta via,ofereixen un plus de credibilitat, confiança i tranquil·litat de cara a la sevaclientela. De l’altra, els consumidors que trien empreses que accepten aquests mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes, tenen la garantia i el compromís que l’establiment s’avindrà a resoldre qualsevol conflicte que es pugui produir.

Trobareu més informació en aquest enllaç