Sistema Arbitratge de consum
Les empreses adherides al sistema arbitral de consum accepten que els futurs conflictes que es puguin plantejar amb els seus clients es resolguin a través de l’arbitratge de consum, estalviant altres vies més lentes i més costoses. El distintiu que acredita l’adhesió a l’arbitratge de consum és un símbol de qualitat.
És un sistema de resolució extrajudicial de conflictes en el qual les parts sotmeten la controvèrsia a la decisió que prengui un òrgan arbitral. Les Juntes Arbitrals de Consum d’arreu de Catalunya són els òrgans competents per realitzar els arbitratges de consum.
Hi ha dos tipus d’arbitratge:
· En equitat. És el tipus més habitual.
· En dret. La persona consumidora l’ha d'acceptar expressament.
Els principis que regulen l’arbitratge de consum són:
· Voluntarietat. És necessari que les dues parts en conflicte –persona consumidora i empresa–acceptin l’arbitratge per resoldre la controvèrsia.
· Gratuïtat. La gratuïtat diferencia l'arbitratge de consum d’altres tipus d’arbitratge.
· Efectivitat. Allò que decideix l’òrgan arbitral –encarregat de resoldre el conflicte–, vincula ambdues parts amb els mateixos efectes que una sentència judicial.
· Objectivitat. No es defensa cap de les parts en conflicte sinó que es fa justícia pel cas concret. Per garantir-ho, l'òrgan arbitral està integrat per representants de les persones consumidores, de les empreses i de l'Administració.
Si estàs interessat/da en saber més informació, contacta amb nosaltres:
Departament de Consum
Telèfon: 973 71 13 13
Correu electrònic: sfelip@plaurgell.cat